Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wrighty47

Pages: [1] 2 3 ... 21
1
Books & Comics / Re: World War One. Giant Bats....
« on: 28 January, 2008, 03:39:51 pm »
I think you're after "Black Max" which ran in "Thunder" and then "Lion and Thunder". The THunder Annuals (one of which features the strip on the cover) can be found pretty cheaply.

Alan!

2
Books & Comics / Re: Help a comic starved geek...
« on: 23 November, 2006, 09:55:50 pm »
The Killer

A 10 part maxi series, reprinting the French classic noirish story of a hitman, and is being released in english by Archaia Studios Press.

Only the first issue is currently out.

And it's superb!

Read about it at

http://www.comicon.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=36;t=005716

or have a look online (tho it's better in print) at

http://www.submarinechannel.com/content/killer/index.html

Alan!

3
Film & TV / Re: Comic Book Film Adaptations......
« on: 09 December, 2006, 08:41:10 pm »
Did I say he didn't? Just pointing out that (one of) the main creative force(s) behind PVS's fave movie is again doing work on the same character (abeit in a different medium) and that it might be worth him giving it a look.

Alan!

4
Film & TV / Re: Comic Book Film Adaptations......
« on: 09 December, 2006, 07:53:08 pm »
"My favourite superhero movie is still Superman I."

Might be worth you picking up recent issues of Action Comics then PVS, as they're being (co)written by Richard Donner!

Alan!

5
Film & TV / Re: Comic Book Film Adaptations......
« on: 04 November, 2006, 09:37:03 am »
Best super-hero movie for me? The Incredibles! Captured everything that the super-hero genre should have had. A good fun plot, great characterizations, and kept the sense of awe and wonder that (for me) superheroes should have. Grim & Gritty only works so far within the genre imho. Batman doesn't suffer from it, but it's often used as an excuse for middle aged men to try and excuse the fact that they still like superheroes!

After that, probably the animated Batman movie "Mask of the Phantasm". Paul Dini and crew "GOT" Batman in a way none of the live action films ever have, even the much praised (tho imho somewhat over rated) Batman Begins.

Of the Japanese comics, Akira is wonderful (tho only really adapts the first 3rd of the story), while Ghost In The Shell is that rare thing, a film better than the comic.

The Marvel adaptaions have been mixed for me. I liked the first 2 X-Men, tho thought the 3rd a bit of a stinker. The Spidey movies are excellent, tho no brainer's. Blade started superbly but has gotten worse with each movie. FF was...erm... not bad, nothing more. I did like Hulk, which I thought was a brave attempt at doing something different, tho not everything worked within the film. DD and Elektra had their moments but ultimately failed (especially the latter), tho are much better than the Captain America movie from a few years ago.

Alan!

6
Books & Comics / Re: Pat Mills - 'Claudia : Vampire...
« on: 04 November, 2006, 09:23:50 am »
Cheers mate. Will lhunt this down!  :)

Alan!

7
Prog / Re: Prog 1512 - Hell's Fargo!......
« on: 01 November, 2006, 10:29:04 pm »
Great to hear that Jim. Bet that's a massive load off innit? Hope things go your way now.

As to the Prog, not much to say that hasn't already been said. Dredd, Sin Dex, Dante, Chia, all very good.

Kipling... good but would be better if I could work out what was happening half the time!

Alan!

8
Film & TV / Re: BSG OMG!
« on: 28 October, 2006, 11:04:13 am »
Not seen any of series 3 yet. I have seen all the mini-series and season's 1 & 2 tho. It is quite a good series, tho does take itself a little too seriously at time for me, and all that "Frakkin'" fake swearing is incredibly annoying and the cgi effects are quite poor imo, especially the Cylons. That said, when it's good, it can be very good.

Not as good as Doctor Who tho!  ;)

Alan!

9
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 12 November, 2006, 06:45:40 pm »
Can't really defend Cyberwoman! I've enjoyed most of the series so far (with some reservations) but the fourth episode really was mindless rubbish wannit!?

Like PVS, I am looking forward to Hammond's ep. Could be the best of the series, going on the previews and the writer's credentials.

Alan!

10
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 10:24:05 pm »
So ya liked it then? ;)

Alan!

11
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 06:43:12 pm »
I'm just glad you didn't ask me about Delta & the Bannermen!  :)

Alan!

12
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 05:55:04 pm »
eeek Now the pressure's on!

The Gunfighters... hmmm. First time I saw it I thought it was awful, but watched it again recently and enjoyed it much more than I previously had. I could survive without the Linda Baron singing but the story as a whole has many redeaming points as well as number of things that don't work. I loved the scenes where everyone thinks the Doctor is Doc Holiday, certainly the shoot-out at the end is quite well realised (for a tv show of it's type and time), and I particularly enjoyed the early scenes where Steven is trying to act the part of the cowboy, much to Wyatt Eearp's amusement. That said, even ignoring the historical  innacuracies of this story, there are a number of things wrong with the story. A lot of the comedy elements don't always work for me, and the less said about the sets the better. The story really does drag in the middle, and the whole thing could have been told over 2 r 3 episodes,as oppossed to 4.

Erm, have I sat on the fence here?!  :D

I'd say that it just about gets away with things as an experiment, tho by no means is it a favourate of mine from the Hartnell era, and although watchable (tho mainly as a curio) I certainly wouldn't want every story to be done this way.

To sum up, i'd say that The Gunfighters was an experiment in storytelling for the series, that produced a mixed bag result.

Alan!

13
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 03:59:30 pm »
You'll not get me arguing with many of those points. I too think that Moffat's stories have been the better ones in each season, tho I do think he played the manipulation of emotions trick too. I loved Girl In The Fireplace just as much as Empty Child, and when some hated parts of (the pretending to be drunk scene for example), I often thought them as some of the episodes strengths.

I honestly do think that RTD does indeed think that way, and you have to be honest and say that the success the show's had bares that out, whether you personally like it or not. Whether people would have still watched if done like the old series, or more seriously or darker, then we'll never know. I personally think that it wouldn't have had the success it has.

Like everyone, I don't think the show's above criticism however, and I too have episodes I don't like (as much as others) but I just accept that not everything works for me and just enjoy the show for what it is, rather than what I think it should be.

For the record, i'm a big fan of Doctor Who... and I mean a big fan, tho not to the degree that I don't see it as anything more than a tv show I really enjoy watching. My fave period being the 60's & 70's but I can also enjoy later periods, and just coz I didn't like say "Delta & the Bannermen" doesn't mean I thought the show as a whole was crap.

Alan!

14
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 01:54:39 pm »
My God... i'm gonna have to get used to this new keyboard (or proof read first) the typos in my last few posts have been horrendous!  :D

Alan!

15
Film & TV / Re: Torchwood: Are we looking forw...
« on: 01 November, 2006, 01:51:46 pm »
"
Oh, for fuck's sake. Popularity and plaudits do not automatically equate quality. Why do people continuously trot out that bollocks? "

I never said they did! In fact if you read the thread back you'll see that I actually said the same thing as you. What I did say was that viewing figures and plaudits do indicate the popularity of a show, and if a show is popular then it isn't a fuck up (which it would only have been had the show not been watched, not got wards, and had been subsequently cancelled).

And the only trotting out of bollocks I can see is the one where a person implies personal opinion and taste as fact, when the facts actually say the opposite!  ;)

Alan!

Pages: [1] 2 3 ... 21